Wednesday, January 5, 2011

Kantoi~

ini kisah benar, tiada yg benar melainkan yg benar2 belaka. al-kisah nye camni...

semalam aku ada assignment, kena hantar ptg ni masa kelas. so aku ngan kawan2 pun pulun la buat asgmt tu smpai kul 430 pagi. dalam hati aku dh tergerak, sure esok ngantok abis dalam kelas ni. tapi pagi tu aku berjaya jugak bangun awal (x la awal sgt...dah dekat pukul 10pagi)

lepas kelas 2 jam aku dah penat. lapar pun ada. malas pun ada. so plan la ngan kawan2 semua ni nk skip kelas kul 12 nye. on the way nak gi makan tu, aku pesan kat member suruh tolong sign attendance. then terus chow gi melantak dulu.

lepas perut full, hati pun dah happy2, taw2 dapat plak berita tak best. kantoi ngan lecturer. so budak2 yang skip kelas ni kena la blacklisted. sure esok pagi dia panggil dalam kelas ni. mula2 aku relax je, tapi member sorang ni gelabah semacam sampai last2 aku pun gelabah gak.

plan punya plan...bincang punya bincang kitaorg pikir nk gi je jumpa n minta maaf. dia ni suka berleter sikit (lecturer aku), tu yang aku malas nak pergi. tapi kuatkan semangat gak la sebab member2 yang kantoi sekali ngan aku teman gi sama. ketuk2 bilik dia, xdak pulak. so kami lepak2 kat sofa depan ofis tu. around kul 2ptg gitu dia masuk bilik, so pakat2 tolak plak. aku tolak hang, hang tolak aku. semua segan. biasa la dah kantoi kan hehe

dah masuk tu, dia tanya apsal....semua x jawab. last2 sorang membe aku reply, dia kata kami ni datang pasal kes skip kelas tu then suruh membe2 lain sign. time tu cuak gak, taw2 lecturer tu ok je. dia kata bagus la datang minta maaf semua n clearkan nama kitaorg ^_^

lps puas kena ceramah dekat2 10minit (aku rasa dalam 8minit 23saat je) dia kata boleh pergi. time keluar tu semua muka nak tergelak haha. aku pun sama la. lega pun ada, lawak pun ada, happy pun ada la sikit2. tapi kena maintain cool. jangan gabra lebih2 .

abis satu bala...lega aku. esok nak tengok apa jadi kat budak2 lain dalam kelas dia haha....

1 comment:

  1. teehee, budak kelas i dlu sume mcmni jugak smpila part6, huhu ada yg kantoi siap kena gantung lg. depends on lec jugak kan

    ReplyDelete